بلاگـ

هر آنجا که شما خواهید دیده شوید
آوای صدرا رسانه » بلاگ » تعرفه‌های نجومی تبلیغات محیطی در پایتخت/ حمایت شورای ششم از تولید ملی
17 دی 1400

تعرفه‌های نجومی تبلیغات محیطی در پایتخت/ حمایت شورای ششم از تولید ملی

تعرفه‌های نجومی تبلیغات محیطی در پایتخت/ حمایت شورای ششم از تولید ملی

جعفر بندی شربیانی، عضو شورای ششم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره تبلیغات محیطی در پایتخت اظهارداشت: بخشی از درآمدهای شهرداری، از محل واگذاری فضاهای تبلیغات محیطی تأمین شده ولی در چند سال اخیر شهرداری تهران به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده و ساختارها و اهداف اولیه این نهاد فراموش شده است.

وی ادامه داد:  شهرداری از اساس یک نهاد خدماتی و حمایتی عمومی برای همه شهروندان و اصناف است اما متأسفانه این کارکرد سال‌هاست که نادیده گرفته شده و رویکرد حمایتی و خدماتی شهرداری تبدیل به رویکرد کاسب‌مآبانه شده است. شهرداری باید تسهیل‌‌ر زندگی و کار شهروندان باشد نه این که هزینه‌های متعدد و متنوع بر آنان تحمیل کند.

--------------------

بندی شربیانی گفت: نکته مهم این است که شهرداری تهران درست در جایی که باید در خدمت تولید و حمایت از تولیدکننده داخلی باشد در مقابل آن قرار گرفته و حتی در برخی موارد تبدیل به یک مانع شده است. تبلیغات تجاری برای کالاهای داخلی از این منظر که می‌تواند باور عمومی به توانمندی داخلی و کارآفرینی را تقویت کند، اهمیت بسزایی دارد اما تعرفه‌های نجومی تبلیغات در بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر تهران به قدری بالاست که کمتر تولیدکننده داخلی توان استفاده از این فضا را برای تبلیغ محصولات خود دارد و بسیاری از جوانان کارآفرین کشور هرگز توان تبلیغ کالای خود را ندارند.

این عضو شورای شهر با یادآوری تأکید مقام معظم رهبری بر کاهش تعرفه تبلیغات صداوسیما برای کالاهای داخلی گفت: حمایت از کالا و خدمات داخلی، یک فریضه عمومی است. یک سیاست موقت نیست. همه کشور و همه توان مسؤولان باید در خدمت تولیدکننده داخلی و اقتصاد مقاومتی باشد. معنی ندارد که ترویج نام و نشان کالای داخلی نیازمند هزینه‌های میلیاردی باشد. خوشبختانه شورای ششم شهر تهران عزم کافی برای تحقق این فریضه دارد و به زودی سازکاری برای کنترل قیمت‌های افسار گسیخته تبلیغات ارائه خواهد کرد.

منبع خبر: خبرگزاری فارس