بلاگـ

هر آنجا که شما خواهید دیده شوید
آوای صدرا رسانه » بلاگ » افتتاح نمایشگاه حجب بمناسبت میلاد حضرت زهرا
5 بهمن 1400

افتتاح نمایشگاه حجب بمناسبت میلاد حضرت زهرا

افتتاح نمایشگاه حجب بمناسبت میلاد حضرت زهرا

پیام مدیر عامل موسسه آوای صدرا رسانه بمناسبت میلاد حضرت زهرا و افتتاح نمایشگاه حجب


در این روزهای مبارک میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) بسیار خرسند و مفتخرم که فرصتی فراهم شد تا در خدمت هنرمندان کشور عزیزمان باشم که پاس‌دار و پرچم‌دار میراث بانوی دو عالم هستند. نمایشگاه «حجب» که آینه تمام‌نمای فرهنگ ایرانی-اسلامی‌مان است، با به نمایش گذاشتن وجوه رنگ به رنگ پوشش مردمان این سرزمین و بازنمایی ارزش‌های والای انسانی و آئینی، در نوع خود، منحصربفرد و بسیار ارزنده است. این نمایشگاه به یک معنا، خوانشی هنرمندانه و علی‌حده از همزیستی و بلکه یگانگی پایدار و پالوده ارزش‌های اخلاقی «فرهنگ و تمدن ایرانی» از یک سو و «فرهنگ و تمدن اسلامی» از سوی دیگر است؛ چنان‌که گویی تمایز این دو وجه فرهنگی و تمدنی، هرگز امکان‌پذیر نیست. از همه دوستانی که به زبان گویای هنر، روایت‌گر حجب و حرمت در زندگی زنان ایرانی بودند و در برپایی این رویداد خجسته یاری‌گری کردند سپاسگزارم.



 

خبرگزاری مهر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه عکاسان جوان، نمایشگاه گروهی عکس «حجب» به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) دوم بهمن ماه ساعت ۱۷ در خانه عکاسان جوان گشایش یافت و تا ۵ شنبه ۱۴ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه، آثار علیرضا عطاریانی، محمد غریب عشقی، ساغر مرادی، حسام بختیاری، رسول اولیازاده، حمیده جعفری، حامد نیرومند، احسان شکری، جلیل زهرایی، مرضیه سلیمانی، مجید فکری، مرضیه سلیمانی، محمدتوکلی، حمزه اولیازاده، ویدا مسگرانی، محسن اسلام زاده، سیما مهر آذر، معصومه کریمی، محمد سرشوری، مهدی خوش نژاد، کاظم حسینی، کلثوم ریاحی، حسین کامشاد، علی سیدی، علی سردرودیان، عمار رحمانی، داوود کوهان ترابی به نمایش درآمده است.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «مساله‌ی حجاب که یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه ماست و با بسیاری از مسائلی پیوند خورده، دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است. این مسئله از آن جهت که خطابش با زنان است، به نیمی از جمعیت جامعه مربوط است و از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش دارد به همه افراد جامعه مربوط می‌شود حجاب به معنا پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی، این دو عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه خواهد شد بنابراین رعایت و ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یکی از دغدغه‌های امروز جامعه اسلامی به شمار می‌رود. ما می‌توانیم با ابزار هنر و بازتابش در دامن رسانه و زیبایی آرمانمان را به رخ جهان بکشیم که خدا جز زیبایی نیافرید و نمی بیند.

در این نمایشگاه هنرمندانی از سراسر ایران حُجب و پاکی زنانی را به تصویر کشیده‌اند که قسم‌شان نان و نمک است. سرمایه‌هایی را عکاسی کرده‌اند که مادران گل و آئینه‌اند. دخترانی را به تماشا گذاشتند که دامنشان پر از ماه و خورشید است. اینان زنان سرزمین‌مان هستند که شانه به شانه مردان هزاران سال پاسدار مرزها و ارزشهای ایران بوده‌اند.

دیدن این نمایشگاه دیدن گوشه گوشه ایران است و زیباترین فرشتگانی که بر روی این خاک زیستن را آسمانی کرده‌اند.»

نمایشگاه «حجب» کوشش خانه عکاسان جوان و با همکاری مؤسسه تبلیغات محیطی آوای صدرا رسانه برپا می‌شود.

 

خبرگزاری ایلنا

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی خانه عکاسان جوان، نمایشگاه گروهی عکس «حجب» به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) دوم بهمن ماه ساعت ۱۷ در خانه عکاسان جوان گشایش یافت و تا ۵ شنبه ۱۴ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. 

در این نمایشگاه، آثار علیرضا عطاریانی، محمد غریب عشقی، ساغر مرادی، حسام بختیاری، رسول اولیازاده، حمیده جعفری، حامد نیرومند، احسان شکری، جلیل زهرایی، مرضیه سلیمانی، مجید فکری، مرضیه سلیمانی، محمدتوکلی، حمزه اولیازاده، ویدا مسگرانی، محسن اسلام زاده، سیما مهر آذر، معصومه کریمی، محمد سرشوری، مهدی خوش نژاد، کاظم حسینی، کلثوم ریاحی، حسین کامشاد، علی سیدی، علی سردرودیان، عمار رحمانی، داوود کوهان ترابی به نمایش درآمده است. 

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

«مساله‌ی حجاب که یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه ماست و با بسیاری از مسائلی پیوند خورده، دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است. این مسئله از آن جهت که خطابش با زنان است، به نیمی از جمعیت جامعه مربوط است و از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش دارد به همه افراد جامعه مربوط می‌شود حجاب به معنا پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی، این دو عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه خواهد شد بنابراین رعایت و ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یکی از دغدغه‌های امروز جامعه اسلامی به شمار می‌رود. ما می‌توانیم با ابزار هنر و بازتابش در دامن رسانه و زیبایی آرمانمان را به رخ جهان بکشیم که خدا جز زیبایی نیافرید و نمی‌بیند. 

در این نمایشگاه هنرمندانی از سراسر ایران حُجب و پاکی زنانی را به تصویر کشیده‌اند که قسم‌شان نان و نمک است. سرمایه‌هایی را عکاسی کرده‌اند که مادران گل و آئینه‌اند. دخترانی را به تماشا گذاشتند که دامنشان پر از ماه و خورشید است. اینان زنان سرزمین‌مان هستند که شانه به شانه مردان هزاران سال پاسدار مرزها و ارزشهای ایران بوده‌اند. 

دیدن این نمایشگاه دیدن گوشه گوشه ایران است و زیباترین فرشتگانی که بر روی این خاک زیستن را آسمانی کرده‌اند.» 

نمایشگاه «حجب» کوشش خانه عکاسان جوان و با همکاری مؤسسه تبلیغات محیطی آوای صدرا رسانه برپا می‌شود.


 

هنرآنلاین

به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه عکس گروهی «حجب» به مناسبت ولادت حضر زهرا (س) شنبه دوم بهمن ساعت ۱۷ در خانه عکاسان جوان افتتاح می‌شود و تا پنجشنبه ۱۴ بهمن به کار خود ادامه می‌دهد.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «مسأله‌ حجاب که یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه ماست و با بسیاری از مسائلی پیوندخورده، دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است. این مسأله از آن جهت که خطابش با زنان است، به نیمی از جمعیت جامعه مربوط است و از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش دارد به همه افراد جامعه مربوط می‌شود حجاب به معنا پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی، این دو عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه خواهد شد بنابراین رعایت و ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی یکی از دغدغه‌های امروز جامعه اسلامی به شمار می‌رود. ما می‌توانیم با ابزار هنر و بازتابش در دامن رسانه و زیبائی آرمانمان را به رخ جهان بکشیم که خدا جز زیبایی نیافرید و نمی‌بیند.

در این نمایشگاه هنرمندانی از سراسر ایران حجب و پاکی زنانی را به تصویر کشیده‌اند که قسمشان نان و نمک است. سرمایه‌هایی را عکاسی کرده‌اند که مادران گل و آئینه‌اند. دخترانی را به تماشا گذاشتند که دامنشأن پر از ماه و خورشید است. اینان زنان سرزمینمانند که‌شانه به‌شانه مردان هزاران سال پاسدار مرز‌ها و ارزش‌های ایران بوده‌اند. دیدن این نمایشگاه دیدن گوشه گوشه ایران است و زیباترین فرشتگانی که بر روی این خاک زیستن را آسمانی کرده‌اند. »

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون علیرضا عطاریانی، محمد غریب عشقی، ساغر مرادی، حسام بختیاری، رسول اولیازاده، حمیده جعفری، حامد نیرومند، احسان شکری، جلیل زهرایی، مرضیه سلیمانی، مجید فکری، محمدتوکلی، حمزه اولیازاده، ویدا مسگرانی، محسن اسلام‌زاده، سیما مهر آذر، معصومه کریمی، محمد سرشوری، مهدی خوش نژاد، کاظم حسینی، کلثوم ریاحی، حسین کامشاد، علی سیدی، علی سردرودیان، عمار رحمانی، داوود کوهان ترابی به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «حجب» به کوشش خانه عکاسان جوان با همکاری مؤسسه تبلیغات محیطی آوای صدرا رسانه برپا می‌شود.


 

خبرگزاری ایکنا

به گزارش ایکنا، «حجب» نمایشگاهی گروهی است که با محوریت حجاب تا ۱۴ بهمن در خانه عکاسان جوان بر پا شده است. در این رویداد هنری ۴۰ عکس از عکاسان مطرح کشورمان به نمایش درآمده است. 

در ابتدای این گزارش، رسول اولیازاده، عکاس و دبیر این نمایشگاه توضیح داد: اولین عکسی که در نمایشگاه قرار دارد. عکس من است. این عکس تنها یک تصویر نیست، بلکه یک تصویر از مجموعه‌ای است که با محوریت حجاب خلق شده است. جالب است این مجموعه را پنج سال پیش تهیه کردم ولی از آن به بعد هیچ نهاد و سازمان مرتبطی حاضر نشد روی این موضوع سرمایه‌گذاری کند! این بی‌توجهی از دید اشتباهی که به عکاسی وجود دارد، منشا می‌گیرد.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای متصورند عکس گرفتن یک لحظه است، درصورتیکه برخی مواقع من برای گرفتن یک عکس شاید چند ماه زمان صرف می‌کنم تا بتوانم آنچه را در ذهن دارم با بهترین کیفیت به دست آورم. درنهایت وقتی نتوانستم نظر مدیران و سازمان‌های دولتی را برای برگزاری نمایشگاهی با محوریت حجاب به دست آورم. تصمیم گرفتم به صورت گروهی کاری در این رابطه انجام دهم. در ادامه راه، علی ربیعی؛ مدیرعامل موسسه تبلیغات محیطی صدرا رسانه پا پیش گذاشته و با حمایت وی توانستیم این نمایشگاه را برگزار کنیم. در این اتفاق هنری ۴۰ اثر به نمایش در آمده است. همچنین ۲۰ هنرمند خالق آثار به نمایش درآمده هستند. هنرمندانی که آثارشان در «حجب» به نمایش درآمده، تنها به تهران خلاصه نشده‌اند بلکه از شهرستان نیز شرکت‌کننده داریم.

اولیازاده درباره جایگاه رنگ در بحث حجاب نیز گفت: برخی از مغرضان وقتی می‌خواهند نقدی بر حجاب داشته باشند به رنگ حجاب نقد می‌کنند، بنابراین در نمایشگاه «حجب»، تنوع رنگ در حجاب را به خوبی شاهد هستیم. برای مثال در عکسی دو زن شمالی را می‌بینیم که لباس‌های رنگارنگی دارند اما با حفظ حجاب مشغول سواد آموزی هستند یا در عکسی دیگر زنان کرد در مراسم شادمانی، حجاب خود را با رنگ‌های شاد حفظ کرده‌اند.

وی یکی دیگر از امتیازات عکس‌های نمایشگاه را داستان‌دار بودن آنها ذکر کرد: وقتی برای عکسی سناریو در نظر و سپس با چینش صحنه عکس را می‌گیرند در حقیقت برای آن داستانی انتخاب می‌کنند. این ویژگی در کارهای حاضر در این نمایشگاه قابل مشاهده است. 

این عکاس درباره تاثیرگذاری نمایشگاه‌های عکس چنین توضیح داد: چند سال پیش در یکی از فرهنگسراهای مرکزی پاریس، نمایشگاه عکسی با محوریت حجاب برگزار کردیم. بازدیدکننده‌های آن نمایشگاه بسیار علاقمند به تصاویر بودند و برای آنها جالب بود که می‌دیدند زنان با حفظ حجاب در تمامی مراحل اجتماعی و سیاسی کشورشان دخیل هستند. آنها می‌گفتند به دلیل اطلاع‌رسانی مغرضانه آنها تصوری درست از حجاب را در ذهنشان نداشتند، اما به مدد عکس‌های نمایشگاه، باور غلظشان تغییر کرد. این نکته به ما یادآور می‌شود هنر چه کارکرد بزرگی دارد اما ما از آن به شکلی مناسب بهره نمی‌بریم!

در بخش دیگری از این گزارش، علی‌رضا عطاریانی گردآورنده آثار نمایشگاه «حجب» و رییس هیئت مدیره انجمن عکاسان خراسان رضوی در مشهد هم در سخنانی تصریح کرد: در نزدیک به ۵۰ مسابقه عکاسی کشوری و بین‌المللی در سمت دبیر، دبیر اجرایی و داور حضور داشته‌ام.

وی افزود: نمایشگاه «حجب» که با موضوع حجاب و درروز میلاد بزرگ بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها و به مناسبت روز زن و مادر برگزار می‌شود شامل ۴۰ قطعه عکس با چاپ نفیس و از عکاسان حرفه‌ای ایران است. در این نمایشگاه از همه نوع پوشش اسلامی و ایرانی از  اقوام گوناگون؛ کرد، کرمانج، ترک، گیلک، عرب، ترکمن، قشقایی، بلوچ، سیستان، فارس و .... در کشور عکس وجود دارد.

عطاریانی بیان کرد: در این نمایشگاه، خانه عکاسان جوان سعی دارد تا در کنار عکاسان جوان، تازه کار و مشتاق از اساتید و پیشکسوت عکاسی نیز استفاده کند. این نمایشگاه سعی دارد تا مسئله حجاب و عفاف را در جامعه به عنوان یک اصل فرهنگی نهادینه کرده و نشان دهد که یک بانوی محجبه با ححاب خود می‌تواند در تمام عرصه‌های زندگی نقش موثری داشته باشد.

حمیده جعفری، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و عکاس نیز درباره این رویداد هنری چنین توضیح داد: مفتخر هستم که با یک قطعه عکس با موضوع این نمایشگاه که در امام‌زاده‌ای در مشهد مقدس آن را ثبت کرده‌ام در این نمایشگاه حضور دارم .در بدو ورود به این نمایشگاه با توجه به این که اسم نمایشگاه حجب و حیاست حس بکر بودن کاملاً عیان است. این نمایشگاه به دنبال بایدها و نبایدها در زمینه حجاب نیست بلکه بیشتر مقام شامخ زن را نشان می‌دهد .

وی تاکید کرد: تابلوی «بانوی بهشتی» استاد رسول اولیازاده که شکوفایی و کمال انسان را القا می‌کند و هم چنین تابلوی دیگری با نام «زنان سرزمینم» از علی‌رضا عطاریانی که شکوفایی، تجلی و زیبایی حجاب را در بین زنان اقوام گوناگون ایران زمین به شایستگی نشان می‌دهد .در پایان چیدمان عکس‌ها و نورپردازی حرفه‌ای و قاب‌بندی عالی گالری به شایستگی توانسته بیش از آنکه حجاب را معرفی کند، زیبایی‌شناسی حجب و حیا و پوشش را ارائه می‌دهد.

در بخش دیگری از این گزارش با حمزه اولیازاده یکی از هنرمندانی که با اثرشان در نمایشگاه «حجب» حضور دارند نیز درباره این رویداد چنین توضیح داد: به‌واسطه چند عکسی که در این نمایشگاه دارم تلاش کردم گستردگی بومی و جغرافیایی را در کارهایم نشان دهم. درضمن سعی کردم حجاب را جزئی از زندگی نشان دهم که با زنان ما همراه بوده و هیچگونه سختی برای آنها ندارد. این قبیل عکس‌ها نه تنها روی مخاطب، بلکه روی عکاس هم تاثیرات خود را خواهد گذاشت. برای همین در عکاسی اجتماعی به این موضوع می‌توان به عنوان کاری پژوهشی نگاه کرد.


روزنامه ایران

نمایشگاه گروهی عکس «حجب» دوم بهمن ماه به مناسبت ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام‌الله علیها در خانه عکاسان جوان افتتاح شد. نمایشگاهی که جرقه اولیه‌اش پنج سالی به ذهن مدیر خانه عکاسان جوان خطور کرده بود و عکس‌هایی هم با موضوع حجاب گرفته بود و اکنون بعد از گذشت پنج سال با حمایت بخش خصوصی توانست این نمایشگاه را به مناسبت ولادت حضرت صدیقه کبری برگزار کند. نمایشگاهی که تا 14 بهمن ماه ادامه دارد و مسأله حجاب را برای تمامی افراد جامعه در قالب تصویر تبیین کرده است. حجابی که شامل حال نوع بشر است و مصداق آن نه تنها برای زنان است بلکه مردان جامعه را هم در بر می‌گیرد. گرچه حجاب قرآنی دارای ابعاد و شاخص‌‏های پنجگانه است. حجاب از منظر قرآن بر پنج مورد نگاه، گفتار، رفتار، حجاب فیزیکی بدن و حجاب قلب دلالت دارد. حال آنکه به باور غلط حجاب صرفاً در پوشش فیزیکی بدن خلاصه می‌شود در حالیکه هر گاه چهار بعد اولیه در قرآن در حد هنجار‌های اجتماعی رعایت شود، به حجاب نازل دست یافته‌ایم و بعد از آن به برترین نوع پوشیدگی فیزیک تن خواهیم رسید که در آن رخ می‌نماید و جامعه به ارزش‌ها و کرامت‌های انسانی‌اش نزدیک می‌شود. نمایشگاه گروهی عکس «حجب» هم با توجه به این نظر قرآن آثاری را به روی دیوار برده است تا به قول رسول اولیا‌زاده هنرمند عکاس پیشکسوت و مدیر خانه عکاسان جوان بتوانیم با استمرار چنین نمایشگاه‌هایی، حجاب قرآنی را در جامعه فرهنگسازی کنیم.
این هنرمند درباره نحوه شکل‌گیری این نمایشگاه به «ایران» می‌گوید: «از حدود 5 سال پیش در مورد حجاب، طراحی خاصی در ذهنم بود و آن را به‌صورت تصویر عکاسی کردم و از آن زمان دنبال این بودم که این پروژه را با حداقل 15 عکس به اتمام برسانم. متأسفانه هیچ حامی مالی پیدا نکردم تا من را حمایت کند تا بتوانم این مجموعه را عکاسی کنم. تقریباً دو ماه پیش بود که با خبرگزاری هنرآنلاین مصاحبه داشتم و بعد از اینکه کلاً ناامید بودم که کسی مرا حمایت نمی‌کند تا آن آثار تولید شود تصمیم گرفتم به مناسبت ولادت خانم فاطمه زهرا(س) نمایشگاه گروهی در رابطه با حجاب برگزار کنم. فراخوان خصوصی بین عکاسانی که هارمونی فکری با طرز تفکر من دارند، دادم و از بین هنرمندانی که می‌شناختم در زمینه حجاب اثر دارند، حدود 40اثر را جمع‌آوری کردم تا برای ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها به نمایش دربیاورم.»
اولیا‌زاده ادامه داد: «خوشبختانه توانستم به قول خودم عمل کنم و این آثار جمع‌آوری شد ولی برای ارائه این نمایشگاه نیاز به حامی داشتم تا برای چاپ عکس‌ها و کارهای متعددی که یک نمایشگاه می‌طلبد تا این آثار را تهیه کنم و با یک ارائه زیبا آن طور که دلم راضی شود، معرفی کنم. نمایشگاهی که در‌شأن خانم فاطمه زهرا(س) باشد. این مسأله مستلزم هزینه بود. باتوجه به اینکه دو سال است که مجموعه خانه عکاسان جوان به علت شیوع بیماری کرونا تقریباً فعالیت اقتصادی نداشته، کار برایم دشوار بود. با خیلی از مجموعه‌های فرهنگی و دوستانی که مسئولیتی در ارگان‌های فرهنگی داشتند ارتباط برقرار کردم و هیچ کدام به من پاسخ مثبتی برای حمایت از برگزاری نمایشگاه ندادند. در نهایت دوست عزیز و خوبم آقای علیرضا ربیعی راد مدیرعامل مؤسسه تبلیغاتی محیطی صدرا رسانه، همت کردند و از نمایشگاه ما حمایت کردند و با حمایت‌های مادی و معنوی‌شان باعث شدند که ما بتوانیم این نمایشگاه را برگزار کنیم.»
این هنرمند در ادامه درباره پیام نمایشگاه «حجب» توضیح می‌دهد: «این نمایشگاه می‌خواهد به جامعه ما این پیام را بدهد که حجاب مانع پیشرفت یک زن مسلمان و ایرانی نیست بلکه باعث می‌شود که با اقتدار و اعتماد به نفس بهتری در جامعه حضور پیدا کند.»
اولیا‌زاده درباره ویژگی‌های آثار این نمایشگاه می‌گوید: «از آثار نمایشگاه پیداست که خانم‌های محجبه ما در عرصه‌های مهم جامعه از فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، معنوی و ورزشی برخوردارند و با حجاب اسلامی خود توانسته‌اند در این عرصه‌ها فعالیت کنند و به رشد و شکوفایی جامعه ایرانی-اسلامی‌مان کمک کنند. در نتیجه ما خواستیم یک هدف را دنبال کنیم که حجاب نه تنها مانع راه‌مان برای رسیدن به اهداف نیست، بلکه می‌تواند برای ما امنیت را هم در پی داشته باشد.» او در پاسخ به اینکه در آثارشان به حجاب مرد هم اشاره شده است و به نظر می‌رسد نمایشگاه‌شان فراتر از حجاب زن باشد، تصریح کرد: «مسأله حجاب موضوع اساسی و اصلی در جامعه است. اگر بخواهیم فقط خانم‌ها را در این مسأله سهیم و دخیل بدانیم حداقل 50 درصد جامعه ما با این ماجرا مواجه هستند که باید با حجاب اسلامی در جامعه حضور داشته باشند. از طرفی چون حجاب به جامعه امنیت می‌دهد در نتیجه با صددرصد جامعه ارتباط برقرار می‌کند. حجاب و عفاف و حجب و حیا چه برای خانم‌ها و چه آقایان مورد نظر قرار بگیرد. در نتیجه حجاب را صرفاً به پوشش بیرونی تعبیر نمی‌کنیم بلکه حجاب به‌عنوان پوشش درونی، عفاف و حجب هم معنی می‌شود و این فقط به خانم‌ها مربوط نمی‌شود.»
این هنرمند ادامه می‌دهد: «وقتی حجاب به‌عنوان پوشش، حجب و حیا مطرح می‌شود این حجب و حیا باید در همه افراد جامعه چه زن و چه مرد رعایت شود. ما این جنبه را هم در اهداف نمایشگاه‌مان مد نظر داشتیم. هنرمندانی از سراسر کشور در این زمینه کار کرده و با ما در ارتباط بودند و توانستند آثارشان را برای ما ارسال کنند و ما توانستیم از آثار آنان بهره‌مند شویم. امیدوارم این حمایت‌ها چه در بخش خصوصی مثل صدرا رسانه و چه ارگان‌های دیگری که در کار فرهنگی فعالیت دارند، به نحوی باشد که به مسأله حجاب به‌صورت کار فرهنگی مستمر و مدام نگاه شود و ادامه یابد و در جامعه فرهنگسازی کنیم و حجاب برتر را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم.» گفتنی است در این نمایشگاه، آثار علیرضا عطاریانی، محمد غریب عشقی، ساغر مرادی، حسام بختیاری، رسول اولیازاده، حمیده جعفری، حامد نیرومند، احسان شکری، جلیل زهرایی، مرضیه سلیمانی، مجید فکری، مرضیه سلیمانی، محمدتوکلی، حمزه اولیازاده، ویدا مسگرانی، محسن اسلام‌زاده، سیما مهر آذر، معصومه کریمی، محمد سرشوری، مهدی خوش‌نژاد، کاظم حسینی، کلثوم ریاحی، حسین کامشاد، علی سیدی، علی سردرودیان، عمار رحمانی و داوود کوهان ترابی به نمایش درآمده است.