بلاگـ

هر آنجا که شما خواهید دیده شوید
آوای صدرا رسانه » بلاگ » جلسه هم اندیشی شرکت های تبلیغات محیطی برگزار شد
17 دی 1400

جلسه هم اندیشی شرکت های تبلیغات محیطی برگزار شد

جلسه هم اندیشی شرکت های تبلیغات محیطی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، در این جلسه دکتر برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر مشکلات موجود در حوزه تبلیغات محیطی،گفت: درباره تبلیغات محیطی در شهر تهران برداشت های مختلفی وجود دارد که این برداشت ها گاهی با واقعیت های موجود بسیار فاصله داشته و گاهی نزدیک به واقعیات موجود است.

وی ادامه داد: جلسه هم اندیشی امروز را به منظور آشنایی بیشتر با موضوعات و مشکلات موجود در این حوزه تشکیل دادیم تا بتوانیم با همفکری و ارائه راهکارهای مناسب، هم حوزه تبلیغات را ساماندهی کنیم و هم اینکه بتوانیم در این بی ثباتی های موجود، به یک ثبات نسبی برسیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی موجود در این حوزه روز به روز بیشتر می شود، افزود: در حال حاضر در شهر تبلیغات کالاهای خارجی وجود ندارد، اما به رغم حمایت های سازمان از تبلیغ کالاها و تولیدات داخلی، بسیاری از تولیدات داخلی توان تبلیغ ندارند و در واقع این بخش نیز رو به تعطیلی می رود.

ضرغامی با بیان اینکه این روزها آنچنان که مشخص است تمام حوزه های تبلیغاتی اعم فرهنگی، هنری و تجاری دچار بحران و چالش جدی شده اند، گفت: در این شرایط نیاز به همفکری بیشتر است تا بتوانیم فرصت هایی را برای این شرکت ها ایجاد کنیم که با سهولت بیشتری بتوانند به کارشان ادامه دهند.

در ادامه این جلسه دکتر مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، به اهمیت شرکت های خصوصی در چرخه اقتصادی محلی و ملی تاکید کرد و گفت: اهمیت شرکت های خصوصی در اقتصاد محلی و ملی در هر دو مسیر توسعه وحل بحران به اثبات رسیده است، پس شایسته است به شکلی حرکت کنیم که شرکت های خصوصی هم در کانون توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: متاسفانه کشور ما به لحاظ ریشه ای با اقتصاد تک محصولی فروش نفت و به لحاظ محلی هم تا کنون با فروش تراکم، شهر اداره شده است به همین دلیل به دیگر حوزه های دیگر اقتصادی توجه ای نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصادی و حتی در حوزه تبلیغات محیطی خیلی به تجربیات دنیا توجه نشده است، گفت: گاهی تبلیغاتی در کشورهای دیگر می بینیم که بسیار تاثیرگذار هستند ولی در کشور ما ایده های نو و خلاقانه کمتر دیده می شوند. تمایز بسیار مهم است. اینکه تغییر نکنیم و تمایز نداشته باشیم و فقط در یک مسیر حرکت کنیم در واقع در یک مسیر میرا قدم گذاشته ایم. باید با خلاقیت و الگوبرداری های جدید و درست به فضا، سیما و منظر شهری کمک کنیم. وضعیت کشور به شکلی شده است که بر کار همه سایه انداخته و تاثیر جدی گذاشته است، چه در بخش خصوصی چه در بخش شهرداری ها در حالیکه ما هیچ نقشی در به وجود آمدن آن نداشته ایم.

فراهانی افزود: در چنین شرایطی یکی از اصول حرکت، در کنار هم بودن است . همین که سازمان زیباسازی سعی می کند با تشکیل چنین جلساتی و همچنین کارگروه های تخصصی مشکلات پیش روی شرکت های تبلیغاتی را شناسایی کرده و در جهت حل آنها گام بردارد، واجد ارزش است و کمک می کند که در این وضعیت سینوسی که سال هاست با آن رو به رو هستیم، دوام بیاوریم.

وی همچنین گفت: شورای اسلامی شهر تهران و سازمان زیباسازی دغدغه این را دارد که بدون تصدی گری مشکلات پیش روی این شرکت ها از بین ببرد.

تاثیر و نقش شرکت های تبلیغات محیطی در سیما و منظر شهری و فضای جدیدی که ایجاد می کنند بر کسی پوشیده نیست، فراهانی با بیان این موضوع افزود: ظرفیت این شرکت ها در تغییر فضاهای شهری با توجه به مشکلاتی که مردم با آنها درگیر هستند، می تواند به افزایش نشاط اجتماعی و شادی در بین مردم کمک بسیاری کند.

فراهانی با تاکید بر اینکه ما در شورا در کنار شما هستیم و شما را درک می کنیم، ادامه داد: اگر فشاری به شرکت های تبلیغات محیطی وجود دارد به دلیل فشاری است که روی شهرداری به وجود آمده است. اعضای شورا روبه روی شما نیستند چرا که رشد شما به رشد و پویایی شهر کمک می کند.

در این جلسه عضوکمیسیون برنامه و بودجه از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات پیش روی شرکت های تجاری قرار گرفت و مقرر شد به لحاظ قانونی مشکلات این شرکت ها بررسی و حل شوند.