بلاگـ

هر آنجا که شما خواهید دیده شوید
آوای صدرا رسانه » بلاگ » تبلیغات همسان چیست؟
17 دی 1400

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان یا به‌عبارتی‌ دیگر تبلیغات nativead یکی از روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی است و معمولاً از طریق وب‌سایت‌هایی که به کاربران خود مطالبی را ارائه می‌دهند که مرتبط به نیاز آن‌هاست پذیرفته‌شده و به آن‌ها ارائه می‌شوند.

امروزه توسعه و پیشرفت اینترنت و به‌کارگیری وسایل مختلف در استفاده از اینترنت بر روی تبلیغات نیز تأثیر بسزایی داشته است. این امر باعث شده که شیوه‌های قدیمی برای تبلیغات کم‌تر مورداستفاده قرار بگیرد. یکی از روش‌های نوین برای تبلیغات که امروزه بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد تبلیغات همسان است.

تبلیغات همسان یا به‌عبارتی‌دیگر تبلیغات nativead یکی از روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی است و معمولاً از طریق وب‌سایت‌هایی که  به کاربران خود مطالبی را ارائه می‌دهند که مرتبط به نیاز آن‌هاست پذیرفته‌شده و به آن‌ها ارائه می‌شوند. با بیان ساده‌تر تبلیغات همسان به تبلیغاتی گفته می‌شود که مطابق با ظاهر و ترکیب محتوای یک وب‌سایت محتوایی به‌عنوان تبلیغ ارائه‌شده باشد.

به دلیل اینکه استفاده از تبلیغات همسان در مقایسه با استفاده از تبلیغات بنری، در مشتریان حس اعتماد و همکاری بیشتری به وجود خواهد آورد، اکثر بازاریابان محتوایی تمایل زیادی به استفاده از این نوع تبلیغات دارند.

یکی از شش فرمت تبلیغات همسان، تبلیغات nativead با محتوای اسپانسر شده است، به این معنی که در آن محتوایی ارائه می‌شود که هدف آن تنها آگاه ساختن مخاطب است و به‌هیچ‌عنوان هدفی برای متعاقد کردن مخاطب نخواهد داشت.

یکی از نکاتی که در استفاده از تبلیغات همسان باید در نظر گرفته داشت این است که، امروزه اکثر مخاطبان علاوه بر هوش بالا، جزئی‌نگر هم هستند. به این معنا که آن‌ها به‌هیچ‌عنوان به تبلیغاتی که احساس کنند آسیب‌رسان و آزاردهنده هستند اصلاً توجهی نمی‌کنند و به‌آسانی از آن‌ها چشم‌پوشی می‌کنند. همین‌طور آن‌ها به‌طور درصد مخالف با یافتن یک محصول جالب و جدید نخواهند بود. اما تنها چیزی که در این بین تأثیرگذار است نوع تبلیغ و ارائه‌ی محصول خواهد بود. برای این کار طبیعی بودن ظاهر تبلیغ بسیار اهمیت داشته، و باید دارای محتوایی شبیه به محتوای یک داستان باشد. همچنین باید متناسب با فضای اطراف آن طراحی‌شده باشد.

چند مزیت استفاده از تبلیغات همسان (تبلیغات nativead)

۱-زمانی که از تبلیغات همسان برای تبلیغ یک برند استفاده می‌شود می‌توان نام برند موردنظر را به‌طور میانگین دو برابر بیشتر از زمانی که از تبلیغات بنری استفاده می‌شود به کاربرد.

۲-یکی دیگر از این مزیت‌ها مشاهده‌ی بهتر تبلیغات همسان در موبایل است، و این باعث می‌شود که موردتوجه کاربران و مخاطبان بیشتری قرار بگیرد.

۳-اگرچه سرمایه‌گذاری بیشتر برندها بر روی تبلیغات بنری است، ولی آن‌ها به این نتیجه رسیده اند که استفاده از تبلیغات همسان می‌تواند موجب افزایش (CTR)  آن‌ها شود. در حقیقت، توجه کاربران در زمان خواندن عنوان یک برند از طریق تبلیغات همسان در مقایسه با تبلیغ بنری در حدود ۳۰۸برابر بیشتر خواهد شد.

از مهم‌ترین اصولی که در رساندن محتوای باکیفیت و مناسب تأثیرگذار است، انتخاب بهترین نوع تبلیغ همسان است. چندین مدل استاندارد برای نمایش تبلیغات همسان وجود دارند، از قبیل: درون محتوای اصلی (In-Feed or Newsfeed units)، نوع محتوای جاری (Content Streams)، نوع سفارشی (Custom).