بلاگـ

هر آنجا که شما خواهید دیده شوید
آوای صدرا رسانه » بلاگ » تابلوهای لایت باکس
17 دی 1400

تابلوهای لایت باکس

تابلوهای لایت باکس

منظور از تابلوهای لایت باکس چیست؟

منظور از لایت باکس یا همان بک لایت جعبه‌هایی هستند که تبلیغات مورد نظر از قبیل عکس، استیکر، متن و … را در داخل جعبه‌ها نصب و یا چاپ می‌کنند. جعبه‌های لایت باکس از جنس‌های مختلف چوب، پلکسی گلاس، چلنیوم، آلمینیوم تشیکل می‌شوند که انتخاب جنس این تابلوها بستگی به خواسته و سلیقه مشتریان دارد. در واقع تابلوهای لایت باکس هم با نور پردازی و هم بدون نور پردازی  استفاده می‌شوند. نور پردازی این تابلو تبلیغاتی از داخل جعبه‌های لایت باکس انجام می‌شود.

لایت باکس‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند، لایت باکس فضاهای خارجی  و لایت باکس فضاهای داخلی؛ لایت باکس فضاهای داخلی ضخامت کمتری نسبت به لایت باکس فضاهای خارجی دارد. ضخامت لایت باکس فضای خارجی بین ۶ تا ۱۳ سانتی متر و فضاهای داخلی بین ۱٫۸ تا ۶ سانتی متر است.

مهم‌ترین کاربرد لایت باکس‌ها برای تابلو تبلیغاتی و شناساندن کسب و کار مورد نظر به عموم مردم و جذب مشتری است. برای نورپردازی لایت باکس‌ها در ابتدا از مهتابی استفاده می‌شد اما در حال حاضر از لامپ ها SMD و یا همان ال ای دی استفاده می‌شود.

نحوه ساخت لایت باکس

برای ساخت فریم تابلوهای لایت باکس از آلمینیوم و یا همان چلنیوم استفاده می‌شود و در داخل این قاب طرح و یا متن و یا تصویر مورد نظر مشتریان قرار می‌گیرد که این طرح بر روی کاغذ بک لایت چاپ می‌شود و درون قاب مورد نظر قرار می‌گیرد. اما بک لایت چیست؟ بک لایت نوعی پی وی سی است که نور را با توجه به میزان ضخامت از خود عبور می‌دهد. در داخل لایت باکس‌ها در پشت تصویر مورد نظر از لامپ‌های اس ام دی یا همان  ال ای دی استفاده می‌شود که استفاده از این لامپ‌ها باعث زیبایی و جلوه بیشتر کار می‌شود.

در نهایت بر روی بک لایت مورد نظر تلقی شفاف به اسم پلکسی گلاس قرار می‌گیرد که ضخامت پایینی دارد و برای جلوگیری از صدمه بر روی کار و حفاظت در مقابل  شرایط جوی و محیطی استفاده می‌شود. برای برق رسانی آسان از آداپتور ساده استفاده می‌شود که تنها با وصل دو شاخه آداپتور به لایت باکس برق وصل می‌شود.

برای چاپ طرح، متن، عکس، استیکر و… در جعبه‌های لایت باکس اگر تابلو تبلیغاتی مورد نظر  فقط متن و حروف باشد می‌توان از پلکسی گلاس استفاه کرد به گونه‌ای که حروف مورد نظر را با  کمک طراحان متخصص بر روی پلکسی گلاس برش داده و و روی سطح کار نصب کرد.

نمای زیر تابلو لایت باکس هم مانند سایر تابلوهای تبلیغاتی (تابلو چلنیوم، تابلو استیل، تابلو وکیوم ) می‌تواند متنوع همانند ترموود، کاپوزیت و ..باشد که تمامی این موارد بر اساس خواسته مشتریان قابل اجرا است.