بلاگـ

هر آنجا که شما خواهید دیده شوید
آوای صدرا رسانه » بلاگ » چند نکته مهم در ایده پردازی بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه
17 دی 1400

چند نکته مهم در ایده پردازی بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه

چند نکته مهم در ایده پردازی بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه

چند نکته مهم در ایده پردازی بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه

چگونه خلاقیت و ایده را در تبلیغات محیطی قابل لمس تر کنیم؟

 

طراحی بیلبورد خلاقانه

بیلبوردهای تبلیغاتی بهترین روش تبلیغات محیطی و درسطح شهر و هوای آزاد می باشند که می توانند نقش زیادی در معرفی کالاها و خدمات شرکت ها و مؤسسات داشته باشند. طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی باید تؤام با خلاقیت و ابتکار باشد؛ اما اگر طرح ها  خلاقانه طراحی نشده باشند، انتقال پیام، معرفی کالاها ، خدمات رابه مشکل می اندازد و در ذهن مخاطبین ماندگار نخواهند بود ومخاطب را درگیر نمی کنند.

آوای صدرا رسانه تلاش کرده است که عناوین کلیدی و مهمی را در ارتباط با بررسی بیلبورد های تبلیغاتی خلاقانه و نکات مهم در ایده پردازی آنها بیان نماید.

 

منظور از بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه چیست؟

دنیای تجارت امروز، نیازمند تبلیغات در سطح وسیع پر بازده و همچنین علمی می باشد. به سبب تنوع محصولات و خدمات ارائه شده از سوی تولید کنندگان و ارائه دهندگان، انتخاب هر یک از آنها، نیازمند شناخت بیشتر از ویژگی ها و کیفیت و برند آنها می باشد. به همین سبب استفاده از تبلیغات در زمینه شناخت و انتخاب آنها، نقش بسیار زیادی دارد. بیلبوردهای تبلیغاتی یکی از بهترین و رایج ترین انواع تبلیغات محلی و تبلیغات در فضای بیرونی و آزاد(outdoor advertising) هستند. این بیلبوردها در صورتی که در طراحی آنها خلاقیت به کار گرفته شود، می تواند اثر بخشی دو چندان داشته باشند.

بیلبوردها اگر چه صفحات گسترده تبلیغاتی به شمار می روند و در هر مکان و مرکز اجتماعی و حتی در خارج از محدوده های شهری به چشم می خورند، اما به تنهایی می توانند یک شرکت یا مؤسسه تولیدی و کالا و خدمات آنها را مطرح سازند؛ بخصوص اگر در طراحی بیلبوردها، از خلاقیت و ابتکار استفاده شود، مسلماً در میزان اثر گذاری و روند مطرح شدن، با رشد چشم گیری همراه خواهد بود.

در طراحی بیلبوردها، بکارگیری عنصر خلاقیت در کنار توجه به جزئیات، نقش مهمی را در بیلبوردهای تبلیغاتی ایفا می کند. بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه، براحتی و با سرعت، توجه مشتریان را جلب کرده و در ذهن و حافظه مخاطبین نفوذ می کند؛ به طوری که سال ها ماندگار خواهد بود؛ به این ترتیب می توان آنها را بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه دانست.

 

بیلبورد خلاقانه

آوای صدرای رسانه برای پی بردن و درک درست شما از بیلبوردهای خلاقانه، لازم دانست که به بررسی بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه پرداخته شود؛ که با بکار گیری ابتکار و خلاقیت بالا، طراحی شده اند. برای داشتن خلاقیت در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی، لازم است طراحان، دانش تبلیغاتی را در این زمینه داشته باشند؛ به طور مثال، در طراحی برخی از بیلبوردهای تبلیغاتی، به شکل اغراق آمیز از عناصر طرح استفاده می شود.

این نوع بیلبوردها به راحتی می توانند بزرگ نمایی و اغراق تبلیغاتی خود را با شیوه ای طنز آلود به اکران در آورند و از این طریق، طرحی خلاقانه را به نمایش بگذارند.

 

به کارگیری نکات و موارد مختلف در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه :

ایده پردازی اقتصادی، نه تنها دارای پیام برای مخاطبین است، بلکه از این طریق، بیشترین توجه آنها را به خود جلب می سازد. برای مثال، تبلیغاتی که با استفاده از سنسورهای حسگر طراحی شده است و مادامی که افراد به آن نزدیک می شوند، لامپ آن روشن می شود؛ و به این ترتیب، تبلیغات خود را به نمایش می گذارد.

از ایده رنگ طبیعی در فضاهای باز استفاده می شود. به این ترتیب که فضاهای خالی را در طراحی بیلبورد در نظر می گیرند، تا زمینه آسمان و رنگ طبیعی آن را به همراه پیام تبلیغاتی، به نمایش بگذارند.

از جلوه های بصری برای طرح بیلبورد استفاده می شود.

از دو طرح مکمل، به صورت همزمان که به همدیگر مرتبط هستند، استفاده می شود.

با استفاده از عناصر محیطی و طبیعی، به طراحی بیلبوردها پرداخته می شود؛ و از این طریق، هم توجه به محیط زیست و طبیعت جلب می شود و هم در دل آن، پیام تبلیغاتی منتشر و ماندگار تر خواهد بود.

استفاده از جان بخشی به عناصر، اثری بسیار مهم در تبلیغات  دارد. این نوع تبلیغات خلاقانه هم با انیمیشن و طنز همراه خواهد بود.

با استفاده از بیان یک حقیقت عینی و علمی، می توان تبلیغ خود را به نمایش گذاشت؛ تا هم پایه ای منطقی تر را به تبلیغ ببخشد و هم اثرگذاری آن را تشدید نماید.

استفاده از علائم و نشانه های هشدار دهنده می تواند نقش عمده ای در رساندن پیام و ماندگاری آن داشته باشد؛ و حس ارتباطی دو طرفه برای تبلیغات و مخاطبین ایجاد نمایند.

استفاده از تعاملات با مخاطبین می تواند در جذابیت و خلاقیت طراحی بیلبوردها مؤثر باشد؛ مثلا یک کمپانی برای معرفی داروی گیاهی خود، از طریق طراحی بیلبورد صخره نوردی، مخاطبین را تشویق می کند که به صخره نوردی و بالارفتن از کوه بروند و در این میان نیز، با تعامل و ارتباط با آنها، می تواند تبلیغ خود را نیز معرفی نماید.

 

نکات مهم ایده پردازی برای خلق بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه

مهم ترین نکاتی که آوای صدرای رسانه برای خلق یک بیلبورد خلاقانه به شما پیشنهاد می دهد ، توجه به دانش تبلیغات، همراه با توجه به مخاطبین و جزئیات طرح می باشد. این سه عنصر کلیدی، می توانند بیشترین تأثیر را بر طراحی خلاقانه داشته باشند.

 

از نکات مهم دیگری که در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه باید به آنها توجه نمود:

 – استفاده از کلمات مختصر در طرح، مثلاً در حالت استاندارد شش کلمه.

– متفاوت بودن در ایده پردازی

– بیش تر نشان دادن در طراحی بیلبورد و خلاقانه مهم تر از گفتن و نوشتن است

– تقلید و تکرار یکی از بزرگترین آفت بیلبورد خلاقانه است

– ابتکار و خلاقیت را چاشنی طرح خود سازید

– بیلبوردهای تبلیغاتی خلاقانه، اگر به جای جلب توجه مخاطب حواس آن را پرت کند ضعف محسوب می شود

– خوانا بودن و مستقیم بیان کردن،پیام اصلی بیلبوردهای خلاقانه است