بلاگـ

هر آنجا که شما خواهید دیده شوید
آوای صدرا رسانه » بلاگ » یه بیلبورد تبلیغاتی خوب، چه ویژگی هایی داره؟
17 دی 1400

یه بیلبورد تبلیغاتی خوب، چه ویژگی هایی داره؟

یه بیلبورد تبلیغاتی خوب، چه ویژگی هایی داره؟

یه بیلبورد تبلیغاتی خوب، چه ویژگی هایی داره؟

تا بحال شده بیلبوردی رو ببینید که حتی بعد از رد شدن ازش تا چند ثانیه بهش فکر کنید؟

یا طرح یه بیلبورد اونقدر براتون جذاب باشه که هر وقت اسم اون طرح بیاد، اون طرح تو ذهنتون بیاد؟

در تبلیغات محیطی خلاق از ابزارهایی مثل بیلبوردها استفاده میشه. این ابزارها در بهترین مکان ها در معرض دید مردم قرار میگیرن. بیلبورد یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین ابزارهای تبلیغات محیطی بشمار میاد. بیلبورد تبلیغاتی از قدیمی ترین ابزارهای تبلیغاته و در پرترددترین و پربازدیدترین مکان ها قرار دارند. به همین دلیل یکی از بهترین ابزارها برای معرفی محصول یا برند شماست.

در کل تبلیغات محیطی شامل بیلبورد، استرابورد، استند، تلویزیون های شهری و غیره… هستن که تبلیغات بیلبورد مهمترینه اون هاست.

بیلبوردتبلیغاتی باید جوری طراحی بشه که درکمترین زمان بیشترین تأثیر رو روی مخاطب بذاره و پراکندگی آن باعث تکرار این تاثیرمی شود.

آوای صدرا رسانه دراین مقاله سعی کرده است مهم ترین ویژگی های یه بیلبورد تبلیغاتی خوب و تأثیرگذارو توضیح بدهد.

۱- محل مناسبی رو انتخاب کنید:

هر جایی که مخاطب توقف بیشتری داره، مثل چهارراه ‌ها یا مسیرهای پرترافیک، استفاده از تابلوهای دیجیتالی میتونه مؤثر باشه. برای جاهایی که امکان ایستادن مخاطب و نگاه کردن اون وجود داره، میشه از این روش استفاده کرد. اما بیلبورد‌های ثابت رو باید جاهایی نصب کرد که مخاطب با سرعت بیشتری از روبروی اون ها رد میشه.

۲- طرح جذابی برای بیلبورد انتخاب کنید:

اگه مخاطبای ما پیاده هستن و فرصت بیشتری برای خوندن پیام تبلیغاتی دارن، میتونیم از نمادهای نوشتاری بیشتر استفاده کنیم. اما اگه مخاطب در حال عبور با وسیلۀ نقلیه باشه، پس امکان توجه اون به طرح بیشتر از متنه. تبلیغات محیطی خلاق باید اونقدر جذاب باشن که تو چند ثانیه نظر مخاطب رو جلب کنن.

۳- پیام تبلیغاتی باید سریع به مخاطب منتقل بشه:

در تبلیغات محیطی خلاق، سرعت انتقال پیام حرف اول رو میزنه. ما باید نظر مخاطب رو از بین حجم زیاد پیام های تبلیغاتی اطرافش به خودمون جلب کنیم. برای این کار باید پیاممون رو با یک نگاه به اون برسونیم. پس در نتیجه بیلبورد تبلیغاتی نباید شلوغ باشه. تبلیغ باید یه نقطۀ مرکزی داشته باشه که بیشترین توجه مخاطب رو به خودش جلب کنه.

۴- از افراد متخصص تو این زمینه استفاده کنید:

با اینکه زحمت های یه طراح در تبلیغ خیلی مؤثره ولی حضور یه کارشناس تبلیغات در کنار اون، یکی از ضروریاته. تقسیم‌ بندی‌های زیادی بین بیلبورد‌ها وجود داره، چه از لحاظ مکانی، چه از لحاظ ثابت یا دیجیتالی بودن و غیره…

پس شما نیاز به ارائه دادن تبلیغات بیلبورد به روش های های مختلفی دارید. اصرار بعضی از طراحان برای فشرده کردن پیام‌های دیداری و نوشتاری تو بیلبورد‌ها، باعث از بین رفتن جذابیت و اثربخشی بیلبورد میشه. حضور یه کارشناس ارتباطات در کنار طراح میتونه از خیلی اشتباهات جلوگیری کنه.

۵- منطقۀ مناسبی رو برای تبلیغتون انتخاب کنید:

موضوع خیلی مهمی که وجود داره اینه که ما تو چه منطقه ‌ای از بیلبورد استفاده می‌کنیم. مثل هر برنامۀ تلویزیونی که مخاطبای خاص خودشو داره، این موضوع در رابطه با بیلبوردها هم باید رعایت بشه. مثلاً اگه برای یه مجله تخصصی تبلیغ می کنید، نزدیک بودن تبلیغات بیلبورد شما به یه منطقۀ دانشگاهی میتونه خیلی مؤثر باشه. اگه یه کالای لوکس رو تبلیغ می کنید، باید سراغ مناطقی برید که مردم اونجا توانایی خرید کالا رو داشته باشن.

بیلبوردها میتونن در معرفی برند شما نقش خیلی زیادی داشته باشند، به شرط اینکه جذاب و خلاقانه باشند که بتوانند تاثیر کامل بر مخاطب داشته باشند.

امیدواریم مطالب گفته شده در انتخاب یه بیلبورد خوب بهتون کمک کنه تا به هدفتون نزدیکتر بشید.