بلاگـ

هر آنجا که شما خواهید دیده شوید
آوای صدرا رسانه » بلاگ » ۱۰ نکته تاثیر گذار برای ایجاد یک شعار تبلیغاتی ماندگار
17 دی 1400

۱۰ نکته تاثیر گذار برای ایجاد یک شعار تبلیغاتی ماندگار

۱۰ نکته تاثیر گذار برای ایجاد یک شعار تبلیغاتی ماندگار

تأثیر شعار در تبلیغات

شعار تبلیغاتی عبارتی است که محصول یا شرکت شما را به مخاطب معرفی می‌کند. این شعار می‌تواند مزایای مهمی را که مصرف کنندگان با کسب ‌و کار شما بدست خواهند آورد را نشان دهد. زیرا هدف اساسی آن نیز همین مورد است. البته شعار می‌تواند در لوگو یا در زمان تبلیغات یک شرکت یا سازمان طراحی و استفاده شود. شاید شما هم تعدادی شعار تبلیغاتی را در فضاهای مختلف با اهداف گوناگون دیده باشید.

نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید این است که تأثیر شعار در تبلیغات به حدی می‌باشد، که می‌تواند یک نام تجاری را کاملاً در ذهن مخاطب ماندگار کند یا او را برای استفاده از محصولات یا خدمات، ترغیب نماید.

درست است که عوامل مختلفی وجود دارند که به دیده شدن یک برند کمک می‌کنند. اما نباید تأثیر شعار را دست کم گرفت. باید سعی شود تا حداکثر جذابیت در آن‌ها  اعمال شده و دست کم برای عمده افراد جامعه قابل قبول باشد. البته این موارد به تصویری بستگی دارد که می‌خواهید برای آن‌ها بوجود آید. هرچه شرکت شما بزرگتر و دامنه‌ی فعالیت وسیع‌تری داشته باشد؛ به طبع انتخاب یک شعار تبلیغاتی نیز ضروری‌تر خواهد بود.

همچنین عوامل مؤثر بر شعار تبلیغاتی خوب می‌تواند، بسته به نوع و خدماتی که با کمک آن، نام تجاری خود را عرضه می‌کنید متعدد باشد. اولین قدم این است که تصمیم بگیرید که آیا به شعار نیاز دارید یا خیر. اگر یک لوگو خاص دارید و در حال حاضر مشغول تبلیغ محصول یا شرکت‌تان هستید؛ همه چیز تکمیل شده؟ یا جای خالی یک شعار حس می‌شود؟ ما در این مطلب قصد داریم تا ده مورد از این عوامل مهم را به شما معرفی نماییم.

شعار تبلیغاتی باید موزون، مفید، کامل و به روز باشد.

آوای صدرا رسانه یک شعار تبلیغاتی خوب در چند دسته‌ی مختلف جا گذاری کرده است.

موزون بودن: بخشی از جذابیت مربوط به ویژگی‌های شعار وابسته به همین حوزه است.

مفید بودن: اگر بتوانید تمام آنچه را که باید در قالب یک جمله بیان کنید؛ می‌توانید مطمئن باشید که شعار تبلیغاتی جامعی را انتخاب کرده‌اید.

واضح بودن: یک شعار هرگز نباید عجیب غریب و نامانوس باشد. یکی از جمله مواردی که تاثیر شعار در تبلیغات عامه را مشخص می‌کند، همین مطلب می‌باشد.

بدست گرفتن احساسات مخاطب: تحریک پذیری نکته‌ای کلیدی است که تنها در شعار شما نهادینه شده است. شاید بتوان مابقی عوامل را در دنیای تبلیغات و بازاریابی موثر دانست، اما نمی‌توان از این نکته غافل ماند.

به روز بودن: شما باید به همان سرعتی که تکنولوژی پیشرفت می‌کند؛ شعار و روش تبلیغاتی خود را به همان میزان تنظیم کنید.

کامل بودن: این مورد نیز به تکمیل بودن شعار شما برای نمایش دادن خصوصیات پنهان و آشکار شرکت یا سازمان‌تان، در قالب یک جمله خاص باز می گردد.

آموزش نوشتن شعار تبلیغاتی

در نظر گرفتن ویژگی‌های شعار تبلیغاتی خوب در انتخاب بهتر شعار تبلیغاتی به شما کمک می کند

حال ۱۰ مورد مهم و اصلی برای ایجاد شعار تبلیغاتی موثر.

بریم سراغ اصل مطلب و آن هم ده موردی است که قول آن را به شما داده بودیم:       

۱- برای تاثیر بیشتر شعار، بهتر است از روی ظاهر لوگو انتخاب شود.

نکته‌ی اول این است که باید حتما لوگو را طراحی کرده و سپس به انتخاب شعار تبلیغاتی خود بپردازید. شعار با یک آرم به منظور ترویج هویت برند، کار می‌کند. لوگو اصول و بنیادی است که شعار شما براساس آن حقیقت خویش را پیدا می‌کند. البته باید یه یاد داشته باشید که شرکت‌های تجاری در طول مدت فعالیت، شعار خود را عوض می‌کنند. پس در نتیجه اگر احساس می‌کنید که نیاز دارید تا شعار خود را بعد از مدتی برای بهبود تغییر دهید؛ این کار را انجام دهید.

 ۲- کوتاه و ساده باشد

دومین مورد از عوامل موثر بر شعار تبلیغاتی خوب کوتاه بودن و سادگی آن است. سعی کنید تا شعارتان را حداکثر در ۹ یا الی ۱۰ کلمه خلاصه کنید. در این صورت می‌توانید از تاثیرگذاری آن بر ذهن مخاطب یا مشتری مطمئن باشید.

۳- سازگار باشد

شعار شما، مشخص کننده‌ی این مطلب است که آیا کسب ‌و کار کوچکی دارید، یا یک نام تجاری بزرگ هستید؟ دقت کنید که ویژگی‌های شعار تبلیغاتی شما، لوگو و نام شرکت می‌تواند تصویر برنامه‌ریزی‌ شده‌‌ی شما را تکمیل کند.

۴- توجه به منحصر به فرد بودن

در این رابطه ابتدا باید ببینید که پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما دقیقا چیست تا شعار خود از روی آن انتخاب کنید. سپس باید به نوع خدمات و محصولات توجه کنید. شعار تبلیغاتی باید به گونه‌ای باشد که در عین داشتن یک حالت تجاری خاص، فاصله‌ی میان مشتری و شرکت را حذف کند.

۵- جاودانگی

زمان در شعار تبلیغاتی شما حرف اول را می‌زند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شعار‌ها هم مانند بسیاری از چیزها در دنیای تجارت، دچار فرسایش خواهند شد و همانطور که در بخش اول نیز توضیح داده شد، باید به جاودانگی آن دقت ویژه‌ای شود و در صورت لزوم پس از مدتی حتی تغییر داده شود.

۶- مفهومی بودن شعاری که انتخاب می‌شود باید کاملا مفهومی و حاوی اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه‌ی کار و فعالیت شما باشد. طرح کردن یک شعار معماگونه نمی‌تواند جزء ویژگی‌های شعار تبلیغاتی خوب نیز باشد.

۷- بازاریابی هدف را در نظر داشته باشد

از جمله نکاتی که باید در این رابطه، در نظر داشته باشید نوع مشتری است. در نتیجه اگر در سطح بین‌المللی کار می‌کنید به یاد داشته باشید که ترجمه شعارتان به زبان دیگری می‌تواند به طور قابل ‌توجهی معنا را تغییر دهد یا خیر؟!

۸- دریافت نظرات دیگران

خلاق بودن کار دشواری است، اما راه‌هایی برای اجتناب از انتخاب شعار تبلیغاتی بی‌معنا وجود دارد. سعی کنید در این رابطه از کاربران و مشتریان خود نظرخواهی کنید. شبکه‌های اجتماعی به خوبی می‌توانند در این رابطه شما را یاری کنند.

۹- تا جایی که می‌توانید آن را با مزه کنید

بامزه بودن بستگی به فعالیتی دارد که انجام می‌دهید. ولی می‌تواند یکی از مواردی باشد که تأثیر شعار در تبلیغات شما را به خوبی نمایان می‌کند. گاهی مشتریان دوست دارند که مواردی از این دست را تجربه کنند و از تبلیغات خشک و رسمی دوری نمایند.

۱۰- صداقت داشتن

صداقت داشتن در هر کاری بسیار مهم است. ابتدا این سوال را از خودتان بپرسید که آیا کسب ‌و کار شما واقعا می‌تواند قولی را که در قالب شعار تبلیغاتی به دیگران اعلام می‌کنید، را محقق کند؟ اگر نه، حتما باید در شعار خود تجدید نظر کنید.